maandag 23 december 2013

A LITTLE ROOM MAKEOVER



Het was weer eens hoog nodig om m'n kamer grondig uit te mesten. Ik ben hier nogal fanatiek in en doe het dan ook regelmatig. Stiekem vind ik het ook heerlijk om te doen, vooral als je het eindresultaat te zien krijgt. Maar, deze keer was het echt tijd om mijn bed en bank weer om te draaien. Er zijn verder ook niet veel andere mogelijkheden om mijn kamer in te delen. Hij is erg lang en smal, omdat 'ie in z'n geheel bestaat uit een dakkapel met vijf ramen. Meer is het niet. Helaas.

Ook was ik van plan alle overbodige poespas te verwijderen. De laatste tijd probeer ik te minimaliseren en het bevalt me erg goed. Weg met alle troep en meer rust creëren, lovely. Hier volgen de voor- en na foto's van deze kleine make-over. Mijn bed stond eerst dus meteen voor je neus bij binnenkomst en nu links achterin. Verder heb ik wat spulletjes weggehaald, maar ook wat nieuwe dingen neergezet.

Before

After

Zoals je ziet is het nu net iets rustiger en netter. De vensterbanken zijn leeg en losse rommeltjes zoveel mogelijk opgeborgen. Mijn vouwgordijnen hangen alleen op half zeven en zijn nodig aan vervanging toe. For real. Gelukkig is mijn daddy super handig en is hij van plan om onderstaande luiken ook voor mijn kamer te maken. Inmiddels hebben mijn ouders en mijn zusje deze luiken ook al. Het maakt je kamer heerlijk strak en je hebt geen gedoe met draadjes of andere loshangende zooi. Het kan lekker donker worden gemaakt, maar je kunt de luiken ook gemakkelijk open zetten voor veel licht. Zo houd je ook de vensterbank automatisch leeg en ziet het altijd netjes uit, ideaal.


Alles is weer uitgezocht en geordend. Onder mijn bed heb ik twee grote rieten manden. Deze schuif je er heel makkelijk onder vandaan en je kunt er van alles in bewaren. Ik heb één mand vol met dozen, genoemd 'mijn bewaardozen'. Hier zitten kaarten, diploma's, belangrijke bonnen, liefdesbrieven, sinterklaasgedichten, foto's, knuffels en andere waardevolle dingen in. Echt geweldig om op een zondagmiddag in deze rieten mand te duiken. Ook liggen mijn tassen in deze manden en bewaar ik er bijvoorbeeld woondecoratie in, die ik momenteel niet gebruik in mijn kamer.

Verder staan er nog meer losse rieten manden in mijn kamer waar ik dingen als schoolspullen, magazines en sjaals in bewaar. Ook heb ik nog een wit schattig kastje staan waar ik van alles in opberg en bewaar. Mijn kledingkast bestaat gelukkig uit een inbouwkast. Heel fijn, want anders zou ik helemaal geen ruimte meer over hebben.

Het nieuwe jaar ga ik beginnen met een opgeruimde en rustgevende kamer. Kom maar op met 2014!

Liefs,
Amanda

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je een leuke kamer Aman! Klein maar fijn :) En heerlijk hè om alle overbodige rotzooi op te ruimen, ik vind het ook altijd zo'n lekker gevoel als mijn kamer netjes is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Nicole! Hij is inderdaad erg fijn. Heb 'm inmiddels al ongeveer 5 jaar, maar heerlijk om het lekker opgeruimd te houden. :)

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achter laat. Thanks!