donderdag 14 november 2013

HIGHLIGHT HULP VOOR LANDINGSBAAN


Een enorme, vreselijke en afzichtelijke uitgroei. Wat moet je ermee? Eigenlijk gewoon naar de kapper. Je haar over laten aan mensen die er werkelijk verstand van hebben en uiteindelijk met een mooi eindresultaat thuis komen. Ik ben donkerblond van mezelf en heb overwogen om gewoon weer helemaal donkerbruin te gaan. Lekker makkelijk en geen gedoe met eng blondeermiddel. Toch heb ik uiteindelijk besloten om lekker blond te blijven. Het duurt namelijk weer erg lang om na een bruine coupe weer blond te gaan. Helaas laat mijn studenten-budget de dure highlights niet altijd toe en moet ik soms een DO-IT-YOURSELF bedenken.

Natuurlijk kun je niet verwachten dat het resultaat voldoet aan de idealen van een goede kapper, maar we hebben het in ieder geval gewoon geprobeerd.  Mijn landingsbaan, oftewel uitgroei, zag er ongeveer zo uit.


Ik weet het, beschamend en verschrikkelijk. Het was dus enorm hard nodig om er weer een paar blonde plukjes door heen te mengen. Een vriendin van mij was zo lief om langs te komen en is in samenwerking met de Highlightkit van de Hema deze uitdaging aangegaan.

Foto's van tijdens het verven bespaar ik jullie. Deze zijn namelijk te belachelijk voor woorden. Een plastic wit kapje over mijn hoofd met allemaal kleine gaatjes, waar plukjes uit werden getrokken. Mijn zusje riep toen ze binnen kwam: "Hé Amand, je lijkt nu een beetje op zo'n gadget van Totally Spies." Thanks.



Nadat alle plukjes uit het plastic kapje waren getrokken, verfde mijn vriendin mijn uitgroei. Ik heb dit ongeveer 25 minuten laten intrekken en daarna de verf nog een beetje doorgetrokken in de lengte van mijn haar. De verf heb ik toen na ongeveer 5 minuten uitgespoeld.

Ik ben blij met het resultaat. De uitgroei is minder zichtbaar en het geheel is weer een tikkeltje lichter. En dit voor maar 6 euro. Hoe bedoel je, budgetproof. Natuurlijk is mijn natuurlijke haarkleur nog wel zichtbaar onder de lichte plukken door. Maar dit is nu eenmaal het highlight effect. Als ik mijn haar in het geheel blond ga verven, blijft er namelijk helemaal niets meer over.


Op dit moment zit ik nog steeds thuis en ben ik aan het uitzieken. Het gaat sinds gisteren echt de goede kant op en ik ben bijna weer de oude. Nog even volhouden en ik hoop dat ik aanstaande maandag m'n busy life weer kan oppakken. Lachen, kletsen en lekker eten. I've missed it. 

Liefs,
Amanda

2 opmerkingen:

  1. Hahahaha, landingsbaan, wat een lekker ding ben je ook! Het ziet er weer netjes uit en je blonde haar past toch helemaal bij jou! Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje schattie. Haha, kan er weer even mee door zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achter laat. Thanks!